Bemutatkozás szavakban...
A Gemma Énekegyüttes 20 éve alakult Budapesten, akkori tagjai a Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola diákjai voltak. Az együttes művészeti vezetője a kezdetektől Tóth Márton. Az évek során az énekesek száma 14-re bővült, színesítve-bővítve a közös hangzást és zenei nyelvet. Repertoárjukat főként a régizene és a kortárs zeneirodalom adja, ám kitekintésként szívesen nyúlnak más műfajokhoz is; a barokk vagy a jazz világa sem áll távol tőlük.

Az énekegyüttes rendszeresen koncertezik, többségében szakrális helyszíneken, templomokban, de a különböző fesztiválok, koncertsorozatok, versenyek szereplőjeként világi színpadokon is megjelenik itthon és külföldön egyaránt. Jelentősebb fellépéseik közé tartozik Arvo Pärt Te Deum című művének megszólaltatása a Zeneakadémián, megfordultak a Művészetek Völgyében, visszatérő vendégei a nyíregyházi Cantemus Fesztiválnak, valamint 2014-ben meghívást kaptak Baszkföldre, a Tolosai Nemzetközi Kórusversenyre, melyhez kapcsolódóan 8 állomásos koncertturnén jártak Észak-Spanyolországban.

2017 áprilisában az énekegyüttes a Budapesti Nemzetközi Kórusversenyen - a verseny legmagasabb pontszámaival - megnyerte a Musica Sacra és Kamarakórusok kategóriákat.

Az elmúlt évek alatt három önálló lemezük került kiadásra: egy Requiem-album, mely Tomás Luis de Victoria, Henry Purcell és Robert Howells egy-egy művét tartalmazza, egy karácsonyi válogatás Hodie címmel, valamint 2016-ban felvételre került két kortárs zeneszerző egy-egy misekompozíciója. A új CD-n Gyöngyösi Levente Missa Lux et Origo-ja, illetve James Whitbuorn meditatív, orgonára, szopránszaxofonra és kórusra komponált Son of God Mass című műve hallható.

Az együttes alkalmanként liturgikus szolgálatot is teljesít, ami kiemelten fontos eleme a munkának és az együtt töltött időnek. Nagy örömmel tesznek eleget vidéki vagy akár határon túli felkéréseknek is. Az elmélyült műhelymunka, és az ennek nyomán megvalósuló közösség és egység meghatározó szerepet tölt be a kamarakórus életében. A Gemma Énekegyüttes arra törekszik, hogy zenéje ne csak egy szűk réteg számára legyen elérhető és élvezhető, hanem meg tudjon szólítani minden örömre és zenei élményre vágyó hallgatót.
...és hangokban:
Thomas Tallis: In ieiunio et fletu

Giovanni Bassano: Ave Regina Caelorum

Audi tellus (gregorián)